Dag 68 t/m 70 Sechelt + Powell River

26 juni 2022 - Powell River, Canada

We zijn in het rustige gedeelte van de reis gekomen en gelukkig ook in het betere weer. Vanuit Whistler moesten we met de ferry naar Sechelt. Vol goede moed en met een voucher stonden we om 8.30 uur in de rij voor de ferry van 10.30 uur. Iedereen reed de boot op, behalve onze rij. Oké, kan gebeuren. Die van 11.50 uur weer hetzelfde verhaal. Volgende kwam om 14.25 uur. 105 dagen vakantie of niet, maar 5 uur in een rij staan van nog geen 15 campers en vrachtwagens, terwijl honderden anderen aan je voorbij het schip op rijden, dan komt toch echt de stoom uit de oren. Vriendelijk maar duidelijk iemand aangesproken van het grondpersoneel. Wij bleken in de reserverij te staan, want we hadden geen tijd gereserveerd……. Overigens wel gewoon dezelfde prijs betaald als iedereen, maar dat maakte niet uit. Foutje vanuit de boeking van de reisorganisatie 😕. We werden doorverwezen naar de manager, deze stond ons vriendelijk te woord en verzekerde ons dat we zeker op de ferry van 14.25 uur mee zouden mogen. We moesten komende dagen nog 3x met een ferry, dus gevraagd of hij alle reserveringen wilde nakijken. Bleek alleen bij de laatste ferry vanuit Victoria naar Olympisch NP in Amerika een tijd gereserveerd. We kregen gelukkig een telefoonnummer om een tijd voor de volgende ferries  te kunnen reserveren.

Oke, frustratie eruit, langs een aardbeienkraam gelopen en een doosje gekocht. Bij een ander standje nog een croissantje gekocht en John een kaneelbroodje. Op een bankje in de zon wachtend op de ferry lekker geluncht. Kwamen we ook nog leuke andere Nederlanders tegen, waardoor de wachttijd zo om was.

In Sechelt nog even boodschappen gedaan voor de laatste 14 dagen. Leuke camping, zonder muggen en dicht bij de zee.

Volgende dag eindelijk alle shirts en broeken kunnen wassen die niet in de droger mogen, waslijn tussen 2 bomen en hoppa de zon doet de rest. Samen naar het stadje gelopen, gezellig samen geluncht en nog langs de kustlijn gelopen. Als verrassing nog een paadje gevonden dat leidde naar een klein park wat leek op een regenwoud met aan het einde een waterval.

Vrijdag met de ferry naar Powell River gevaren. Deze keer ging alles voorspoedig. Aangekomen bij de camping hadden we een leuke plek met uitzicht op de zee. Heerlijk aan het zandstrand gelegen en een zeeleeuw gezien die heel tevreden in de baai heen en weer zwom. S’ avonds nog een lekker ijsje in de laatste zonnestralen gegeten. Heerlijk relaxte dag.

Morgen (zaterdag) gaan we met de ferry van 17.15 uur (konden helaas niet eerder reserveren) naar Vancouver Island waar we de komende 6 dagen verblijven. Eerste twee dagen in Campbell River, daarna twee in Long Beach en tot slot nog twee dagen in Victoria. Vooruitzichten qua weer zijn goed. Verder weinig dingen op de agenda. We hopen komende weken walvissen te zien.

1. Pap en mam:
    26 juni 2022
    Lekker relaxed genieten van jullie laatste weken met de camper zonder muggen.😘❤️
  2. Henny Loffeld:
    27 juni 2022