Dag 99 quarantaine in de gouden kooi, Anchorage Alaska

23 juli 2022 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag van Denali met de bus in 4,5 uur met 28 andere positieve mensen naar Anchorage gebracht. Voor een bus vol met positieve mensen was de sfeer ver beneden pijl 😜. We zijn goed verzorgd met water en een lunchpakket. Een afgesloten doosje van 15 bij 7,5 centimeter. We voelde ons net een kind met kerstmis toen we het doosje openmaakten. En we moeten eerlijk zeggen dat de inhoud ons blij verrasten. Wat ze allemaal in dat kleine doosje gekregen hadden was: een mega broodje met kaas, een kilo ham, mosterd, mayonaise + een chocolate chip cookie (gelukkig kreeg ik dus toch mijn dagelijkse doses chocolade), een zakje worteltjes met een cupje Ranch dipsaus + doosje met gemengde nootjes + zakje neutrale chips + 3 tictacjes + schoonmaakdoekje, een mes en servetje.

Het hotel viel ons zeker niet tegen. De kamer is groot met een Kingsize bed, een zitje, een bureau met 2 stoelen om aan te kunnen eten, een ‘55 LG tv en een keukentje met magnetron en een oventje. Per nacht betalen we dan ook 550 dollar 💵 (op zich logisch in een hotel dat zijn kamers beschikbaar stelt voor quarantaine midden in het hoogseizoen van Alaska). Van de verzekering krijgen we daar 150 euro per dag van terug. Met recht dus een gouden kooi. Geen terras, maar wel deuren die open kunnen, dus we krijgen frisse lucht. Uitzicht op het andere quarantainehotel tegenover ons. Kunnen we mooi kijken welke andere positieve mensen er per dag de bus uitgezet worden 😜.

Qua eten klagen we ook niet. We kunnen op kosten van HAL per persoon per dag voor 100 dollar eten bestellen of meedoen aan het maaltijdprogramma. Enige punt van dit programma is dat je niet weet wat je te eten krijgt. Ondanks dat het ongetwijfeld prima geregeld zal zijn hebben John en ik besloten zelf te gaan pionieren. Als avondvulling hebben we de hele avond gezocht naar manieren om eten in onze kamer te krijgen. Na een boodschappenservice te hebben gevonden en boodschappen te hebben besteld en een pizza was het afwachten of dit ooit aan zou komen. We hadden mazzel want 50% is aangekomen, namelijk de boodschappen. De pizza hebben we nooit gekregen. Maar nu hebben we wel: brood, Nutella, ham, kaas, bananen, druiven, cola zero, chips en een kilozak M&M’s met nootjes. Het ontbijt en de lunch komt dus goed. Morgen nieuwe poging en een nieuwe kans om avondeten op de kamer te krijgen. Zo blijft het een groot avontuur 😜.

John is helaas vandaag ook ziek geworden, maar we hoeven ons toch niet meer te laten testen, alleen de quarantaine uit te zitten. We hebben een laptop bij ons, dus zodra de hoofdpijn (dat is het vervelendste aan coronaklachten bij ons) wat minder is gaan we gewoon alvast de fotoboeken van de reis maken. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Komende dagen zullen we de blog niet bijhouden, want veel zal er niet te melden zijn. De laatste dag van quarantaine zullen we nog een samenvatting schrijven over ons avontuur in de gouden kooi.

1. Ans:
    24 juli 2022
    Succes en beterschap dikke kus groetjes ons
  2. Henny Loffeld:
    24 juli 2022
    Beterschap. Dat jullie de dagen mogen doorkomen en snel naar huis kunnen
  3. Linda Van Oers:
    25 juli 2022
    Och lieffies toch, hoop dat de hoofdpijn snel weg trekt en fijn dat je van de nood n deugd maakt, je moet iets hè. Nu duim ik op n lekkere avondmaaltijd die wel aankomt voor jullie!