Dag 65 t/m 67 Wells Gray PP + Whistler

22 juni 2022 - Whistler, Canada

Zondag zijn we vanuit Jasper naar Wells Gray Provincial Park gereden via Mt Robson PP. Bij Mt Robson even gestopt voor de foto, maar helaas lag de top nog in de wolken. Aangekomen in Wells Gray PP hebben we eerst even een bezoekje gebracht aan Spahat Falls en daarna snel doorgereden naar de camping om de vaders nog even een fijne Vaderdag te kunnen wensen. Het was ook heerlijk zonnig, dus lekker relaxen de rest van de dag. De volgende dag nog tijd zat om Wells Gray PP te bekijken, want we hadden 2 nachten geboekt.

Nou dat liep dus even iets anders……….             Bij aankomst werden we verwelkomt door ongeveer 1000 monstermuggen. We zagen ze met hun voorpoten eerst een slabbertje omdoen, daarna hun snuit poetsen en in een m-formatie van MCDonalds gaan vliegen, om zich vervolgens vol overgaven op ons te storten.  We zijn snel de camper ingevlucht en alle deuren, luiken en ramen dichtgedaan. Zeker 10 van die monsters was het gelukt om binnen te komen. Na als voorgerecht te hebben gediend heeft Petra haar cape aangetrokken en werd Mega (muggenslachter) Mindy. Ondanks dat alles dicht zat, we een bus muggenspray op hadden gespoten en zeker 20 muggen hadden afgeslacht (PD was er niets bij) bleven die krengen binnenkomen. Geen idee hoe. Na het eten, hebben wij ons van top tot teen ingesmeerd met anti-mug, de airco op standje vol (schijnen ze niet te kunnen landen door de wind) en gelukkig wel in slaap gevallen. Volgende ochtend geen extra bulten, wel een nieuw mysterie. Iets had een gat in de WCrol gegeten en een gat in de broek van Petra geknabbeld. Wat, hoe, wie, waar? Geen idee, alles zat potdicht. John en ik waren het er heel snel overeenstemming dat we op de vlucht moesten slaan. Om 7.00 uur met mach 10 weggereden, zelfs zonder koffie! Nog even in hoog tempo de 2 mooiste watervallen van Wells Gray PP gefotografeerd, Dawson Falls en Helmcken Falls en naar Whistler gereden, zonder nog omgekeken te hebben. We waren blij dat we niet volledig leeggezogen waren en het na kunnen vertellen 😜.

De weg naar Whister was weer adembenemend. De camping had gelukkig een dagje extra plek voor ons. Weinig muggen hier, zitten er wel, maar er zijn hier zoveel potentiële slachtoffers en het nieuws van Mega (muggenslachter) Mindy had de muggen hier kennelijk al bereikt, dus in alle rust na aankomst naar Whister kunnen wandelen. Petra was er in 2005 al geweest, maar door de Olympische Spelen van 2010 is Whistler uitgegroeid tot een hele leuke plaats. In plaats van skiën gaan ze nu via de stoeltjeslift met mountainbikes naar de top van de berg en razen ze naar beneden op de fiets van jong tot oud. Leuk om naar te kijken. We horen wel heel vaak sirenes, wat ons ook niet echt verbaast.

Vandaag een lekker relaxed dagje, want we lopen een dag voor op schema. Helaas heeft het de hele dag geregend. We zijn blij dat we gisteren met mooi weer in Whistler op een terrasje hebben gegeten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tonnie:
    22 juni 2022
    Die knabbelaar is zeker spoorloos verdwenen,of hij ligt op de loer,maar die muggen waren ook een verschrikking,hopelijk is de plaag geest ook verdwenen
  2. Ans:
    24 juni 2022
    Ook weer een leuke belevenis groetjes dikke kus ons
  3. Ingrid:
    26 juni 2022
    ooh ooh ooh, die muggen, volgens mij smaken jullie gewoon goed, maar ff serieus : een verschrikking dus