Dag 71 en 72 Campbell River, Vancouver Island

27 juni 2022 - Campbell River, Canada

Vandaag hadden we mazzel met de ferry naar Campbell River. We hadden eigenlijk pas de ferry van 17.15 uur, maar om 11 uur moesten we de camping af en Powell River is niet zo groot, dus in een poging een boot eerder te kunnen, de 11.50 uur ferry, toch naar de terminal gereden. Bleek deze ferry nog plek te hebben. I.p.v. om 19.30 uur op de camping stonden we er nu al om 14.00 uur.

We moesten weer even tanken, nog wat boodschappen doen en weer lucht in de linker achterband pompen, want deze loopt langzaam leeg. Daarna naar de camping. Deze ligt heel leuk aan een baai. Geen zandstrand maar een rotsstrand, maar we hebben al wel Amerikaanse adelaars zien overvliegen dus wie weet……

in de avond naar het water gelopen en een koppeltje adelaars in de gaten gehouden. Met de camera kregen we ze al aardig dichtbij. Wat een magnifieke beesten zijn het toch 💕. Ook zwom hier een zeehond. Deze vindt het duidelijk niet leuk om op de foto te gaan, maar heb hem toch 1x op de foto kunnen zetten. Verder een mooie zonsondergang en een cruiseschip van HAL kwam voorbij. Niet degene waar wij over 2 weken op zitten, maar wel zelfde grootte.

In de avond (in Nederland al zondag 26 juni) eerst mijn nichtje van 21 gefeliciteerd met haar verjaardag. Wat vliegt de tijd toch. Deze knappert was onderweg naar Tsjechië om als fysio met het Belgische softbalteam mee te gaan. Kleine meisjes worden echt groot 🥰.

De volgende morgen de hele familie weer even gefacetimed en daarna nog even naar het water gelopen. Daar zaten alweer wat Amerikaanse adelaars. Na het douchen hoorde ik echter heel veel gekrijs van vogels en toen ik bij het water ging kijken zaten er wel 15 adelaars. Ze zaten aan de kant en op de steiger. Heel veel mooie en duidelijke foto’s kunnen maken en nog een filmpje of twee. Deze foto’s overtreffen die van gisterenavond. Na zeker een uur van het schouwspel te hebben genoten zijn we naar een klein provincial park in de buurt gereden, namelijk Elk Falls provincial park.

Na een korte hike de Elk Falls gezien en ze hadden ook een Suspencion Bridge over de canyon. Wederom een indrukwekkende waterval. Na terugkomst nog een paar uur bij het water gezeten en genoten van de vogels, de rust en de zeehond. Het water geprobeerd tot aan mijn knieën, maar ondanks dat het kraakhelder is is het nog verlammend koud, dus zwemmen zat er niet in. Er was ook nog een Condor (enorme grote vogel met een hele lelijke kop) zo lief om dicht bij te komen zitten. Tot nu toe alleen veel over zien vliegen.
Dichtbij de camping stonden ook allemaal totempalen. Dit bleken echter allemaal grafmonumenten te zijn van de inheemse bevolking. Triest om te zien, maar wel kleurrijker dan onze grafstenen.

Morgen rijden we naar de andere kant van Vancouver Island, naar Tofino en Long Beach. Hier hopen op walvissen die, als ze er zijn, vanaf te kant te zien zijn. We hebben gekeken naar een excursie om walvissen te zien, maar dat kost 200 dollar per persoon voor 4 uur. Dit gaat ons echt te ver en we hebben nog kansen genoeg om ze zo ook te zien. Blijft een gok, maar wel een die veel geld bespaart.

1. Inge:
    27 juni 2022
    Wat een schitterende reis maken jullie! En walvissen of niet, blijft een super-ervaring! 🤩