Dag 60 tm 62 Banff + Lake Louise

18 juni 2022 - Banff National Park, Canada

Na een beangstigende stormachtige route van Waterton Lakes NP naar Banff NP gelukkig heelhuids aangekomen in Banff. Code rood was er niets bij, stevige windvlagen beukte tegen de camper aan, waarbij het stuur angstvallig naar links en recht bewoog. Nou is John geen angsthaas, maar ook hij vond het niet meer leuk. De grote vrachtwagens ofwel roadtrains komen je gewoon voorbij bergafwaarts om vervolgens stil te vallen bergopwaarts. Niet leuk als in dit weer die monstertrucks aan je voorbij razen. Maar zoals gezegd de eindstreep gehaald. Het stormde niet alleen, maar het regende ook behoorlijk.

Nadat we de camper op haar plaats hadden gezet konden we met een shuttlebus van de camping naar het stadje Banff. Aangezien het toch druilerig weer was en we het rijden wel even zat waren, zijn we lekker Banff ingegaan. Banff is een super leuk wintersportplaatsje met voldoende toeristische winkeltjes en natuurlijk een Harley Davidsonshop. Wederom een heel gaaf shirt voor John op de kop getikt. We hadden op de camping full hookup, dus lekker kacheltje aan gehad in de avond.

Volgende dag wilde we via de mooie Bow Valley Parkway naar Johnston Canyon rijden om daar de Upper en Lower Falls te bekijken. Helaas was de Bow Valley Parkway nog dicht, maar via Hwy 1 konden we toch naar de Canyon. Hier een hele mooie hike gemaakt naar de watervallen. Het was gelukkig droog.

Eenmaal terug zijn we nog even met de shuttle Banff ingegaan om WiFi te zoeken. We hebben namelijk al dagen geen WiFi en komende dagen ook niet. Bij de Starbucks WiFi gevonden en het thuisfront even gebeld om te kijken of alles nog oké was. Gelukkig was met de ouders alles nog oké, Senna was aan de beterende hand, ook Harley (een van onze katten) was na een kuurtje weer helemaal in orde. Djor zijn auto geeft veel kuren en er zijn vreemde piepjes in ons huis, maar gelukkig staat iedereen voor de kinderen klaar en hoeven wij ons geen zorgen te maken. 💕 familie, dank jullie wel. We zijn hier super trots op Senna en Djordin, omdat ze het super goed doen 💋.

Donderdag van Banff naar Lake Louise gereden, om een dagje bij Lake Louise rond te hangen. Schitterend Lake. We zijn ook een stukje het Yoho NP ingereden en hebben daar een bezoek gebracht aan Natural Bridge en Emerald Lakes. We wilde ook een bezoek brengen aan de Takakkaw Falls, maar hier was de weg naartoe afgesloten. 10 kilometer lopen voor een waterval, waar we er nog velen van zouden zien was ons te gortig. Overal natuurlijk weer mooie foto’s gemaakt en deze bijgevoegd. De azuur blauwe meren in Canada en de met sneeuw bedekte bergtoppen blijven gewoon schitterend om te zien.

Morgen gaan we via de Icefields Parkway richting Jasper. De weg van 233 kilometer lang is absoluut een hoogtepunt met verschillende stops bij uitzichtpunten met meren en watervallen. Nu al weer zin in.

1. Inge:
    18 juni 2022
    Ziet er weer PRACHTIG uit!! Wat een geweldige reis maken jullie! 🤩
  2. Pap en mam:
    18 juni 2022
    Wat weer een schitterende natuur ondanks een afschuwelijk avontuur om er te komen❤️
  3. Henny Loffeld:
    19 juni 2022
    Wauw wat mooi weer.! Ik dacht al wat is het stil met verhalen. Maar er was geen WiFi.
  4. Tonnie:
  7. Tonnie:
    Breng maar een mooie bruine beer mee
  8. Ingrid:
    26 juni 2022
    geweldige foto's . zo'n mooie natuur