Dag 58 en 59 Waterton Lakes NP, Alberta

15 juni 2022 - Waterton Lake, Canada

Via een korte rit de grens over met Canada. Ook nu moesten we de ArriveCan invullen met daarin alle paspoort- en vaccinatiegegevens. Gelukkig mochten we ook nu Canada weer in. Een kilometer of 60 verder en we zaten in Waterton Lakes NP. Het was lekker weer, 20 graden en een zonnetje. We stonden midden in het NP in een leuk skidorpje. Na het dorpje te hebben rondgelopen en wat kaarten te hebben gehaald zagen we een hike van 5,2 km naar een waterval. Deze hike liep langs de berg naar de top en weer omlaag aan de achterzijde naar de waterval.

De hike was erg mooi met op de top een schitterend uitzicht over het meer en de bergen. Ook de waterval was erg mooi. Omdat het sneeuw nog smelt is er water in overvloed. S’avonds nog een lekker ijsje en de dag was weer helemaal af.

In de nacht en de ochtend heeft het geregend en gewaaid. Een nieuw mankement aan de camper ontdekt, namelijk een lekkage uit een van de lampen. Gelukkig geen grote lekkage, dus we kunnen gewoon verder met de reis, mits het stopt met regenen natuurlijk.

Toen het droog was de 2 wegen die het park inliepen ingereden. Langs de eerste weg naar Red Rock Canyon werden we al verrast met een mamma blackbear en haar twee kleintjes. Weer helemaal verliefd staan kijken. Langs de tweede weg naar een mooi meer, nog deels bevroren, weer een mamma blackbear met 1 klein erg ondeugende cub. Echt zo’n exemplaar waar je als moeder nachtmerries van krijgt. Niet luisteren, in bomen klimmen, weglopen van mamma etc. je kent het soort wel. Op de terugweg stonden ze zo dicht naast de weg dat we nogmaals bleven staan. Samen staken ze vlak achter ons de weg over en de boef klom meteen weer een boom in. De boef kunnen vastleggen met de camera. Zo’n ondeugend koppie, echt geweldig.

De avond en nacht vooral erg koud en regenachtig. In Banff lijkt het niet veel beter te zijn. Gelukkig zijn we al in Yellowstone geweest, want daar wordt iedereen weggestuurd door hevige onderstomingen, instorten van wegen en bruggen. Hebben dus weer geluk gehad 🍀.

1. Ans:
    15 juni 2022
    Mooie foto,s weer groetjes dikke kus ons
  2. Ingrid:
    15 juni 2022
    wat een leukerd, die cub
  3. Tonnie:
    19 juni 2022
    Breng maar een mooie bruine beer mee