Dag 56 en 57 Glacier NP, Montana

12 juni 2022 - Glacier National Park, Verenigde Staten

Vrijdag een behoorlijk lange en ruige rit gehad. Er stond heel veel zijwind en we reden op een eindeloze weg richting de bergen met om ons heen alleen grasland. John heeft echt flink moeten sturen.

We zijn onderweg gestopt in een heel leuk plaatsje genaamd Deer Lodge. In Deer Lodge ligt de Grand-Kohrs Range, een authentieke historische Cattlefarm uit de tijd van de cowboys, welke nog steeds in bedrijf is. De Range wordt nu onderhouden door de National Park Service en op verschillende delen van de range staan Rangers om je over de range te vertellen. Super leuk om te zien en ervaren hoe de echte cowboys op zo’n cattlefarm leefden. John heeft nog even met de lasso een kalf gevangen en echte authentieke cowboykoffie gedronken. Zwart natuurlijk zoals een echt stoere cowboy betaamd.

De camping ligt halverwege op een berg met mooi uitzicht op een meer en de bergen van Glacier NP. In de nacht worden we heerlijk in slaapt gewiegd door de harde kruiswinden die tegen de camper stoten.

Vandaag zijn we Glacier NP ingereden. Helaas voor ons konden we niet het park in. De Going-to-the-sun-route door het park was gesloten voor verkeer langer dan 20 feet en hoger dan 10 feet. Onze camper is 27 feet lang en 12,3 feet hoog. Vanaf juli rijden er gratis shuttles, helaas is het vandaag 11 juni. We konden wel via het plaatsje Babb een klein stukje van 12 mile naar de Many Glacier, een meer met een oud hotel erbij. Als troost zijn we dat maar gaan doen. Dit bleek echter geen troostprijs te zijn, maar de hoofdprijs. Niet alleen was het een hele mooie weg met bij het meer een mooie waterval en zicht op meerdere besneeuwde bergtoppen, maar we hebben er ook 5 bighornschapen, een mamma zwarte beer met een cub (cute underage bear) gezien en de heenweg 2 grizzlyberen in de bosjes, die op de terugweg zo lief waren om nog geen 50 meter van de weg in het grasland rond te gaan lopen, zodat we ze lange tijd hebben kunnen bekijken. Ik dacht dat het twee broertjes waren, maar John denkt dat het ook hier een mamma Grizzly met een wat oudere cub was. Hoe dan ook een moment om nooit te vergeten.

Morgen gaan we de grens over naar Canada, naar Waterton Lakes

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge:
    12 juni 2022
    Wat een geve reis maken jullie! En door jullie verhalen wordt ik zelf ook alsmaar enthousiaster om aan ons avontuur te beginnen!
    Wij nu ook countdown…. 8 dagen 😃🇺🇸
  2. Ans:
    13 juni 2022
    Weer mooie foto s heel leuk die beren goede reis in canada knuffel dikke kus van ons