Dag 54 en 55 Mammoth Hot Springs + Butte, Montana

10 juni 2022 - Butte, Montana, Verenigde Staten

Na een relaxte ochtend en eindelijk een goede volledige nachtrust hadden we woensdag maar een korte rit van 73 mile naar de noordelijke ingang van Yellowstone, naar de Mammoth Geyser. Omdat we zo laat waren was het enorm druk het park in. We hebben zeker een uur in de file gestaan. Enige milen later werd ons duidelijk waarom. In het grasland langs de weg stond een grote zwarte beer en er stonden Bizons kort langs de weg. Na anderhalf uur kwamen we bij onze bestemming aan. Het landschap rond deze geiser veranderd elke dag en groeit elke dag. Het is daarom ook een unieke plek en schitterend om over rond te lopen. De ondergrondse geisers hebben met hun uitbarstingen terrassen gevormd. De foto’s spreken ook hier voor zich.

Op de camping waar we stonden hadden ze een Hot Spring met 3 baden, namelijk een ijskoud bad, een lauwe en een hete bron. Na een uurtje of 2 heerlijk in de baden te hebben gelegen was het wel even douchen, aangezien het water uit natuurlijke bronnen afkomstig was en dus ook niet naar de chloor rook, maar naar zwavel.

Donderdag zijn we doorgereden naar het plaatsje Butte, een echt oud en authentiek mijnstadje met een leuke oude kern. Hier hebben we gelijk weer even getankt en boodschappen gedaan voor de komende 2 weken. Het leven in een camper bevalt ons heel goed. Zeker iets om na ons pensioen een camper aan te schaffen en Europa te verkennen (als we al niet voor het pensioen een camper kopen 😜). Vandaag is het in tegenstelling tot de afgelopen dagen weer warm en hebben we de airco weer volop draaien.

Morgen gaan we naar Glacier NP, om verschillende gletsjers te bewonderen. Waarschijnlijk lopen we daar weer in lange broek en een trui 🥶.

1. Tonnie:
    10 juni 2022
    Wat zijn jullie toch bofkontjes,en wij mogen alles bekijken heel mooi