Dag 52 en 53 Yellowstone NP, Wyoming

8 juni 2022 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

We zijn officieel op de helft van onze reis. De tijd vliegt, maar we doen en zien dan ook onwijs veel. Grand Teton NP loopt over in Yellowstone NP, alleen zitten we een stuk hoger in de bergen. Dit betekent ravijnen met snel en wild stromende rivieren en natuurlijk sneeuw.

De afgelopen 2 dagen hebben we dan ook alle weertypen wel gehad. Het is vooral weer erg koud, behalve natuurlijk rond de vele geisers die Yellowstone rijk is, want die borrelen en pruttelen erop los. Helder blauw in meerdere tinten en de randen zijn vaak verschillend van kleur door de bacteriën die zich vormen rond de bassins. Omdat het nog erg koud is zijn niet alle kleuren goed te onderscheiden, omdat er gewoonweg teveel stoom omhoog komt. Desalniettemin schitterend om te zien. We hebben ook een mooi filmpje waarin de Old Faithfull Geyser uitbarst. Deze is echter 3 minuten en dus te lang om op de blog te zetten.

Verder heeft Yellowstone ook een aantal mooie watervallen die natuurlijk dankzij de regen, sneeuw en smeltwater door de zon heel groot en mooi zijn. We hoorden vandaag een parkwachter een grap maken tegen een groep toeristen: “als je het weer niet goed vindt, wacht dan 10 minuten, dan is het compleet anders,” Nou dit klopt hier echt.

Wij hebben weer genoten en mooie foto’s gemaakt. Morgen rijden we door naar de noordelijkste uitgang en dan kijken we nog rond bij Mammoth Hot Springs en slapen we net buiten het park.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pap en mam:
    8 juni 2022
    Blijft onwerkelijk mooi.😘😘
  2. Linda Van Oers:
    8 juni 2022
    Zucht…… dubbel zucht, wat is het toch allemaal prachtig waar we komen hè?!! Ja we, want stiekem zijn wij er door jullie mooie verhalen zelf ook n beetje bij😉. Hopelijk beide weer flink aan de beterende hand 🤧. Veel plezier met de tweede helft van de reis, wij volgen!!
  3. Tonnie:
    9 juni 2022
    Als je hoogte vrees hebt is het toch wel eng