Dag 44 en 45 Monument Valley, Utah

1 juni 2022 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

We hebben afgelopen 2 dagen weer zo’n mooi uitzicht gehad en dat gewoon vanaf onze campingplaats. We stonden tussen de enorme rode kolossen van Monument Valley.

Bij aankomst zaten we midden in een zandstorm die tot het begin van de avond duurde. Niets dan rood zand. Heeft wel wat bijzondere plaatjes opgeleverd. S’avonds na het douchen was de witte handdoek nog steeds rood van alle stof dat in de oren en ogen zaten.

John is al sinds laatste dag Hawaii aan het hoesten en snotteren, dus de nachten zijn kort, maar daardoor hebben we wel de meest fantastische zonsopkomst gezien die we nog heel lang op ons netvlies zullen hebben staan. Natuurlijk 100+ foto’s gemaakt en al een aantal gedeeld op Facebook. Verder in de nacht naar buiten gegaan om John wat extra lucht te geven en de sterrenhemel staan bekijken. In de woestijn natuurlijk geen lichtvervuiling en dus zo mooi helder dat we naast alle sterrenbeelden ook de Melkweg heel helder konden zien. Deze ook geprobeerd te fotograferen, maar dat lukte helaas niet.

Ook goed nieuws gehad van mijn baas. In Hawaii heb ik namelijk via de laptop met MSTeams een sollicitatiegesprek gehad voor de functie Docent C Studiebegeleider. In Monument Valley kreeg ik het verlossende telefoontje dat ik de functie mag gaan vervullen. Dit houd in dat ik mij 3 dagen bezig ga houden met studieadvies en nog 1 dag zelf voor de groep sta om. Leuke nieuwe uitdaging om straks in augustus als we terug zijn aan te beginnen.

Helaas ook een klein probleem met de camper, de vuilwaterafvoer loopt niet meer leeg via de normale stop, omdat deze is afgebroken. Gelukkig ontdekt voordat we een toer gingen maken naar de Lookout. De tank zat al zo vol dat hij overliep via het putje in de douche. Deze stond al vol vuil water. Hadden we dit niet gezien en waren we gaan rijden, dan had het vuile water door heel de camper gelegen. De goden waren met ons en dat is ons dus gelukkig bespaard gebleven. En mazzel dat het niet de riooluitgang van de WC is, maar het vuile water, stinkt toch wat minder 🤭😃. Aangezien we in de woestijn stonden en het Memorial Day was, geen reparatie mogelijk. Gelukkig hebben we met een emmer langzaam het water af kunnen tappen. Duurt best lang om een 120 liter vuilwatertank leeg te krijgen 😜. Van de nood een deugd gemaakt en lekker relaxed bij de camper gebleven en genoten van het uitzicht op Monument Valley en de was gedaan. De was aan het lijntje was sneller droog dan die in de wasdroger 😎.

De volgende stop voor 3 dagen is Moab. Vanwege de slechte WiFi bij Monument Valley schrijven we deze blog terwijl het al dag 46 is. We staan nu weer op een mooie camping midden tussen Canyonland en Arches en ook hier staan we weer machtig mooi en de rit hiernaartoe was ook weer top 🤩. De camper kan ook in Moab niet gerepareerd worden, dus nog even met het emmertje aan de slag. Weet nog dat we vroeger met de caravan ook een emmertje onder de afvoerbuis hadden staan, dus gaan gewoon weer oldschool verder 😋.

1. Tonnie:
    1 juni 2022
    Dit is het avontuur dat jullie zochten,toch.? Proficiat met je nieuwe uitdaging,heel fijn.
  2. Ans:
    1 juni 2022
    Wat een prachtig uitzicht moet jne toch nog werken groetjes dikke kus
  3. Pap en mam:
    1 juni 2022
    Prachtig hoor, jammer van de "pech", al klinkt het ons bekend in de oren.😉😉💋
  4. Henny Loffeld:
    Prachtige foto machtig verhaal . En nogmaals proficiat 🍾
  5. Ezra:
    2 juni 2022
    Zo gaaf!!! En een kei mooi werk vooruitzicht in augustus 🥳
  6. Ingrid:
    2 juni 2022
    Prachtig en gefeliciteerd met de nieuwe uitdaging
  7. Karin:
    2 juni 2022
    Wat een prachtige foto’s, supervet!
  8. Lia:
    3 juni 2022
    Wat een geWELdig uitzicht!
    Gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging in augustus.