Dag 46 t/m 48 Moab, Utah

3 juni 2022 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Zoals in de vorige blog al aangegeven hebben we een mooie rit hiernaartoe gehad. We waren hier 3 dagen om zowel Canyonlands National Park als Arches National Parks te kunnen bezoeken. We staan weer op een leuke camping tussen de bergen in de woestijn van Utah (echt cowboys- en Indianenland)

Eerste dag aangekomen en lekker in het zwembad gehangen. Gisteren naar Canyonlands geweest. Een park met schitterende vergezichten van Canyons en Buttes (immense stenen bulten). Tientallen foto’s gemaakt. Leek alsof we weer terug waren in Grand Canyon, maar dan kleiner.

Vandaag naar Arches gegaan. Zoals de naam al aangeeft heeft het park veel stenen bogen die ontstaan zijn door erosie door wind en water. Ook hier blijf je fotograferen. Je weet gewoon niet waar je moet kijken zoveel bijzondere rotsformaties. Gewoon een kunstgalerij gemaakt door moeder natuur.

Bij terugkomst op de camping hadden we nieuwe buren met een enorme trailer. Uit deze trailer kwamen 4 crossmotoren en een CanAm. Nu staat hier iedereen met 4x4 voertuigen, CanAms, crossmotoren en quads, omdat je hier kilometers aan backland heb waar je met grote jongens- en meidenspeelgoed mag spelen. We raakten met de buren in gesprek en hij nodigde ons uit voor een ritje in zijn CanAm. Daar zeiden we natuurlijk geen ‘nee’ tegen 😜. Het bijzondere was ook nog dat ik in Nederland op het moment van de rit al jarig was. Ben 46 jaar mogen worden en nog altijd onwijs dankbaar dat ik deze leeftijd mag bereiken.

Mijn 39 en 40ste verjaardag op de Alp D’Huzes mogen vieren en pas daar heb ik ingezien hoeveel geluk en rijkdom je hebt om gezond elk jaar een jaartje erbij te mogen tellen.

Onnodig om verder aan te geven hoe gaaf de rit door de backhands was. We hebben video’s en die zeggen meer dan woorden. John mocht zelf nog rijden ook. Je krijgt die lach komende dagen niet meer van zijn gezicht 😃. En die van mij overigens ook niet 😊.

Verder koken we elke avond zelf en we eten heerlijk. Begonnen met soep en brood, tweede dag gebakken aardappels, kipfilet en sla, daarna gekookte aardappelen met broccoli en biefstuk, twee dagen spaghetti en vanavond wraps. We zullen niet alles wat we komende 30 dagen nog gaan eten opschrijven hoor 😎.

Morgen een ritje naar Salt Lake City waar we hopelijk de vuilwatertank kunnen laten maken en daarna gaan we Grand Teton National Park bezoeken.

Vanavond nog gezellig met de buren en hun familie, ongeveer 20 man, rond een vuurtje gezeten en Cornboard gespeeld. Nog nooit gedaan, maar wel 2x gewonnen… beginnersgeluk 😜. Het is een spel waarbij je van een afstand zakjes met daarin mais op een bord moet gooien met een gat erin. In het gat is 3 punten en op het bord 1 punt. Hadden het al wel eens op een cruiseschip gezien, maar nog nooit gedaan. Leuke om zo je verjaardag in te luiden. Verder al heel veel felicitaties gekregen via Whatsappjes en Facebook. Ben dit jaar gewoon 33 uur jarig 💪.

1. Inge:
    Prachtig! 🤩
    En dat ritje in het “grotemensenspeelgoed” kan je ook weeral afvinken! 😃✅
  2. Tonnie:
    3 juni 2022
    Van harte gefeliciteerd met je VERjaardag maak er iets moois van,maar,,,,voorzichtig met die motore
  3. Tonnie:
    3 juni 2022
    Eeeeh bijna vergeten,maar je mag best een steen meebrengen,denk dat ik er wel iets leuks van kan maken