Dag 37 t/m 41 Oahu, Hawaii

27 mei 2022 - Waikiki, Verenigde Staten

Aan alles komt een einde en dus helaas ook aan ons verblijf op het schitterende Hawaii. Elke ochtend hebben we heerlijk met een kopje koffie en thee aan het strand gezeten en genoten van de blauwe zee, het zonnetje en de vroege surfers.

De afgelopen dagen zijn we er of met de auto op uit geweest of lekker relaxed gelegen bij de zee of het zwembad. Na de eerste, bewolkte en vooral drukkende hitte is het zonnig met hier en daar een wolkje geweest en een heerlijk zeebriesje. Overbodig te noemen dat we natuurlijk poepiebruin zijn.

In het weekend was het hier druk met lokale bevolking, maar daarna weer heerlijk rustig. De scholen zijn hier vanaf morgen vrij voor de zomervakantie. We zijn hier dus op tijd weer weg.

We hebben alle dingen die we wilde doen van ons lijstje in alle rust kunnen doen, zo zijn we naar hele super mooie stranden geweest, een vulkaankrater beklommen, gedoken en 80% van de aanwezige wegen bereden en dat op 1 volle tank benzine 🤩.

Het Park Shore Hotel Waikiki is een fijn hotel met een goede ligging en mooie uitvalsbasis voor een vakantie op Hawaii. Om te duiken hoef je echter niet naar Hawaii te vliegen. Boven is het veel mooier en kleurrijker dan onder water.De zeebodem bestaat uit vulkanische kraters waar de koralen heel langzaam groeien. Er zitten tropische vissen en het zicht is fantastisch, maar in geringe aantallen, omdat het koraal ontbreekt. Eerlijkheidshalve zijn wij natuurlijk enorm verwende duikers met ervaring in o.a. Egypte, Nederlandse Antillen en Bali. Wel even een momentje gehad met een mooie grote zeeschildpad die vond dat ik in zijn zwemroute  zat. Ik zwom rustig achteruit om vrij baan te maken, maar hij bleef op mij afzwemmen. Gaaf hoor zo’n mooi beest van dichtbij.

John en ik hebben weer veel zin in fase 3. Morgenochtend vliegen we terug naar Phoenix en komen daar in de avond aan. We slapen in hetzelfde hotel als voor de reis naar Oahu. Na een nachtje slapen gaan we onze RV ophalen dat voor de daarop 39 dagen ons thuis zal zijn.

We zijn morgen op de kop af 6 weken onderweg en hebben nog 8 weken te gaan. De tijd vliegt, maar we zijn er ons heel bewust van hoe bijzonder het is wat we allemaal zien en meemaken.

Tot de volgende 💋. Leuk dat jullie ons nog steeds volgen 👍🏻.

1. Kenny:
    27 mei 2022
    Inderdaad wat gaat de tijd toch snel. Bijna halverwege een bijzonder avontuur. geweldig. En heerlijk om zo mee te lezen wat jullie allemaal beleven. Konden we maar even Tita Tovenaar zijn. Dan kwamen we snel even langs........ :)
    Op naar het volgende chapter de RV toer....
    Heel veel plezier en tot het volgende verhaal.......
  2. Pap en mam:
    27 mei 2022
    Het was inderdaad bijzonder en parasdijselijk. Goede reis en we kijken weer uit naar jullie verhalen in de derde fase.😘😘❤️
  3. Ans:
    27 mei 2022
    Goede vlucht op naar nieuwe verhalen waren mooie foto,s
  4. Jacqy:
    29 mei 2022
    Die eerste foto; volgens mij een bekend plaatje in een tv-serie ☺️ geniet nog maar lekker verder van deze schitterende reis 😘
  5. Karin:
    2 juni 2022