Dag 34 t/m 36 Oahu, Hawaii

22 mei 2022 - Waikiki, Verenigde Staten

De tijd vliegt hier op Hawaii! Donderdag zijn we met een excursie naar het Polynesian Cultural Center geweest. Onderweg naar het PCC werden we alvast getrakteerd op de mooie natuur dat het eiland Oahu te bieden heeft. In het PCC werden gebouwen, gebruiken en kleding getoond van Hawaii, Tahiti, Fuiji, Samoa, Tonga en New Zealand. Na een warm buffet nog een soort musical bijgewoond waarin een verhaal verteld werd waarin alle eilanden met zang en dans vertegenwoordigd waren. Leuke dag en mooie show 😊.

Gisteren onze auto opgehaald, deze keer is het een Subaru XV (SUV) geworden. Volgens John rijdt hij fantastisch. Hij zit in ieder geval prima. We zijn gelijk naar het Pearl Habor Memorial gegaan. Echt super indrukwekkend en heel mooi opgezet. Als kers op de taart konden we na een uurtje wachten toch met de boot naar het USS Arizona Memorial. Had je eigenlijk voor moeten reserveren al weken van te voren. We dachten dit gedaan te hebben, maar dat bleek helaas niet voor het USS Arizona Memorial te zijn. Maar het was relatief rustig, dus konden we zonder reservering toch met de boot mee. Gelukkig, want dat maakte de beleving echt af (zie foto’s).

Vandaag de oostzijde van het eiland bekeken. Het is nu, na 5 dagen bewolkt en plakkerig weer met regen, stralen weer 🌞. We zijn op verschillende stranden geweest en krijgen nu echt pas een beeld hoe mooi en bijzonder Oahu is met ruige groene bergen waar altijd wolken boven hangen en witte stranden met verschillende tinten helder blauw water. Waikiki  Beach is mooi, maar is meer het Benidorm van Oahu, maar de meer afgelegen stranden zijn het paradijs op aarde 🥰.

John en ik hebben vandaag in de golven getracht te bodyboarden, maar dat is lastiger dan ze het doen lijken. Daar waar we anderen voorbij zien schieten op de golven blijven wij helaas over de golf heengaan. Nog geen stoere surfpoepies dus, wel gelukspoepies.

Nog 5 dagen te gaan met verschillende mogelijke uitstapjes en woensdag 2 duiken in het blauwe water van Hawaii.

Wordt vervolgd…..

1. Tonnie:
    22 mei 2022
    Al 37 dagen om,gaat zeker wel snel ??voor ons niet zo,maar wij tellen de dagen ook af,tot jullie thuis komen,maar tot die tijd…….. haal er alles uit wat erin zit,veel liefs van ons