Dag 77 t/m 80 Pacific Rim naar Everett

5 juli 2022 - Everett, Washington, Verenigde Staten

De ferry van Canada terug naar Amerika vertrok netjes op tijd met ons aan boord. Aangekomen in Amerika werden we eruit gepikt voor onderzoek door de agenten van douane. Aangezien we zelfs geen bier meer aan boort hadden geen enkel probleem, dachten we. De agent keek in alle ruimten en kastjes en dus ook de diepvries. Tot onze verbazing pakte hij daar de kipfilet uit en uit de kastjes de eieren. Deze konden gevaarlijk zijn en werden afgenomen. Geen probleem natuur, maar we hadden het eten voor de laatste 4 dagen uitgekiend. Nu kwamen we dus een dag eten tekort……..

Na bestolen te zijn van ons avondeten reden we naar Pacific Rim National Park. Het park had een aantal doodlopende wegen met aan het einde een camping. Na 4 pogingen om aan een campingplek te komen hadden we de 5e keer beet. Helaas waren we al wel aan de zuidrand van het park aangekomen. We stonden aan een meer met in de buurt een kleine hike naar de werelds grootste Spruce Tree en nog een hike naar een waterval. John had geen zin in een hike dus ik er alleen op af. Na de camping af te zijn gelopen ging ik het bos in, liep ongeveer 600 meter en stond bij de boom. Inderdaad een flink exemplaar. Toen ik echter naar links keek zag ik onze camper staan. Bleek de boom gewoon nog geen 50 meter van de camper te staan……. Ik en mijn richtingsgevoel 🙄. De hike naar de waterval was iets langer en liep dwars door een heel mooi stuk regenwoud. In je eentje door zo’n donker bos met allemaal dikke knoepers van bomen doet toch wel iets met je fantasie. Een paar borden die je waarschuwden voor Cougars (grote katachtigen) deed daar geen goed aan. Was gespitst op elk geluidje en heb meerdere keren om mezelf moeten lachen. De waterval was niet heel bijzonder, maar de tocht ernaartoe wel. Heldin op sokken 😎.

De volgende dag weer doorgereden in de richting van Seattle. Ook hier schoten we vaak mis met een campingplaats, niet gek het weekend van the 4th of July, stom niet aan gedacht dat dit voor Amerikanen een lang weekend was. Dankzij een lieve eigenaresse van een camping die naar haar collega belde een paar mile verderop hadden we een plaatsje. Een verrassend leuke plek met indoor zwembad, verwarmd bubbelbad en een sauna. Na onszelf hierop te hebben getrakteerd zijn we naar de Outback grill om de hoek gegaan voor een lekkere biefstuk. We hadden immers een dag eten te weinig.

De dag daarop besloten om alvast naar onze eindbestemming te rijden, namelijk een camping 100 meter van Cruise Amerika af waar we over 2 dagen de camper moeten inleveren. Na weer te hebben getankt, de LPG ook weer aangevuld te hebben konden we 2 dagen blijven. Het was echter helaas regenachtig en koud, dus hebben we ons vermaakt in de camper.

De laatste dag in de camper nog even rondgekeken of we ergens naar toe konden om iets mee te krijgen van de 4th of July, maar in de buurt was niets en het wed ons door vier verschillende mensen afgeraden om met de camper naar Seattle te rijden. Was daar nu net Amsterdam met Koningsdag. Dus de dag gevuld met tassen inpakken, camper opruimen en schoonmaken en alles weggooien wat we niet meer konden gebruiken. We hebben het goed gedaan al zeggen we het zelf, we hadden alleen nog wat kruiden over, een bbq en kolen.

‘S avonds was het net oud op nieuw. Rond 9 uur werd er overal vuurwerk afgestoken en overdag en gisterenavond was de jeugd ook al vol aan het knallen.

Morgen dus de camper inleveren, nog een nachtje in een hotel dicht bij het treinstation slapen en dan gaat de volgende dag fase 4 in met 4 dagen Vancouver en dan Alaska.

1. Corne:
    Wat een mooie vakantie 🇺🇸😍🇺🇸
    en nog lekker even genieten
    Grtzz vanuit San Francisco 😍🇺🇸
  2. Linda Van Oers:
    5 juli 2022
    Fantastisch wat jullie allemaal beleven. Heel veel plezier met deel 4. Dikke knuf van ons!!
  3. Inge:
    5 juli 2022
    Toch wel stoer dat je er effe op je eentje op uittrekt! 👊🏻
    En jullie tenminste toch wat vuurwerk gezien! Hier in San Francisco teveel mist! 🤷🏼‍♀️🙈
  4. Tonnie:
    5 juli 2022
    Het laatste deel van een geweldige reis,is aangebroken,maak er een fijne cruise van tot over3 1/2 week,wel ervoor acclimatiseren,het wordt weer terug in het gelid!!!!!!
  5. Ingrid:
    6 juli 2022
    Leuk verhaal en ik ken het gevoel in je eentje door een woud struinen, you dare devil ! maar heeft zeker wel iets. Gaaf