Dag 24 en 25 Van Oklahoma City naar Amerillo Texas

11 mei 2022 - Amarillo, Texas, Verenigde Staten

Het wordt met de dag warmer. Krijgen regelmatig 97 Fahrenheit op het dashboard van de auto (ongeveer 36 graden). Gelukkig overal airco 😛.

Vandaag mooie rit naar Amerillo (ja, die van het liedje) in Texas. We zijn door allemaal kleine stadjes gereden over een stukje van de Historic Route 66 en hier ook nog in een leuk klein museum rondgekeken (zie foto’s).
In Amerillo zijn we natuurlijk naar de bekendste toeristische plek gegaan waar er meerdere Cadillacs in het zand zijn ingegraven waar iedereen met een spuitbus verf opgespoten heeft en dit kun je daar ook nog steeds doen. Erg leuk om in het echt te zien.

Vanavond gegeten in de Big Texas Steak Ranch, bekend van internet waar je een 72 OZ biefstuk 🥩 kunt eten. Lukt je dit in een uur, dan krijg je de maaltijd gratis. Zelfs voor John is dit niet te doen, die heeft het gehouden op een biefstuk van 16 OZ. Leuke plek om te zitten (zie video).

En toen brak de hel los. We stapte het restaurant uit en toen was er al een zandstorm. Ik vroeg nog aan een Amerikaan of we bang moesten zijn voor een orkaan. Kreeg een antwoord dat ik liever niet had willen horen:” Yes probably.” Wij snel in de auto om naar de veiligheid van het motel te gaan. Onderweg begon het naast stormen ineens vreselijk te  regenen en te hagelen. Midden in de storm brak de ruitenwisser aan de bestuurderszijde af en zag John geen hand voor ogen meer. Snel van de snelweg afgegaan en beschutting gezocht. In no-time stond alles blank. Op de radio klonk een alarm en alle muziek ging uit. Gelukkig kregen we via de noodoproep van de radio te horen dat het om een enorme onweerstorm ging en geen orkaan. Nadat het gestopt was met hagelen, door onderwater gelopen straten snel naar ons hotel gegaan en daar veilig aangekomen 😇

Was weer een mooi, maar beangstigend avontuur

1. Inge:
    11 mei 2022
    OMG!!! Wat eng, zo’n storm! 😱
    Gelukkig zonder dramatische gevolgen!
    Verder wel weer kei leuke foto’s! 🤩
  2. Ans:
    11 mei 2022
    Weer een nieuw avontuur leuke foto,s Senna heeft vmiddag weer een praatje gemaakt lief he groetjes van ons dikke kus
  3. Tonnie:
    12 mei 2022
    Ja wat moet ik hier nog aan toevoegen????heel veel eten stortvloed afgebroken ruitenwisser en verder???geen muizen of ontplofte cola in de. Koelkast? Valt weer mee haha,vandaag een nieuwe rit dus op naar Santa fe hier is het ook mooi weer dus is straks jullie tuin aan de beurt voor een onderhoudsbeurt ,SAMEN MET SENNA
  4. Ingrid:
    12 mei 2022
    Holy moly, wordt een bijzondere vakantie met al die spannende verhalen en ja dat het er kan spoken is ook voor mij niet vreemd, ach als alles goed verloopt is het ook maar saai om te schrijven , hihi