Dag 7 en 8 White Mountains en Montreal

24 april 2022 - Montreal, Canada

Nu ik de titel intyp besef ik pas goed hoe snel de tijd gaat, maar ook hoeveel fantastisch mooie dingen we in zo’n korte tijd al hebben gezien, gedaan en beleefd.

Na ons vertrek uit Boston kwamen we terecht in het eerste nationale park van de velen die nog gaan volgen, namelijk White Mountains NP. De temperatuur zakte naar het nulpunt met op de bergen en in de bermen sneeuw, met verder regen en hagel die afgewisseld werden met een mooi zonnetje. John en ik zijn toch meer natuurmensen dan stadsmensen, dat wisten we natuurlijk al, maar werd nu weer bevestigd. Naast schitterende bossen en wild stromende beekjes zaten we in een gebied met beren en elanden. Ik vermoed in de verte een beer te hebben gezien, maar dat telt niet, want voor hetzelfde geldt was het een wolf of een grote hond (te ver weg dus). Geen elanden nog, maar wel gegeten bij een BBQrestaurant. Heerlijke pulled pork en spareribs op 😋. Ook nog even contact gehad met het thuisfront en toen weer heerlijk gaan slapen.

Vanmorgen om 6.30 uur weer opgestaan en gaan rijden richting Montréal Canada. Wederom een fantastisch mooie route tussen bergen en bossen. En toen opeens stond hij daar met het water druipend van zijn grote snoet af, onze eerste eland. Voor een foto was hij te verlegen, maar John en ik hebben hem van een afstandje van 3 meter kunnen bewonderen 🥰. Wellicht was het een zij, dat kan ook 🙃. Bij de grens met Canada was het weer even spannend, we moesten weer banalers invullen, maar gelukkig hadden we aan alles gedacht. Na aankomst in Montréal eerst weer een mooi shirt voor John gescoord bij de Haley Davidson winkel. Na het inchecken in ons hotel, zijn we naar de oude haven van Montréal gelopen. Hier een lekker pilsje gepakt en wat foto’s gemaakt van de bezienswaardigheden. Onverwachts heerlijk gegeten in een aftans uitziend pandje en nu weer lekker slapen. Morgen naar Kingston en dan naar de Niagara watervallen.

1. Senna en Katjes:
    24 april 2022
    Eindelijk die elanden waar je al jaren om roept. Hoop dat jullie er nog een zien en kunnen fotograferen dan kunnen wij ook zien hoe groot en gaaf ze zijn! Veel plezier in Canada 💛 x van mij en de katjes
  2. Tonnie:
    24 april 2022
    De beer was te ver,maar er volgen er best nog velen,misschien zeg je over een week wel,ALWEER EEN BEER!!!!! Wij begrijpen dat jullie genieten,maar dat is de bedoeling toch?dit is om nog jaren op terug te kijken.ga zo nog maar wat weekjes doorheen veel liefs uit tilburg en knusjes van jullie poezekinderen
  3. Djordin:
    veel plezier in Canada
  4. Pap en mam:
    24 april 2022
    Hebben weer genoten van jullie verhaal. Veel plezier in Canada en bij de niagara falls.💋
  5. Ans:
    24 april 2022
    Mooi verhaal leuke foto,s lekker smullen zo te zien geniet ervan groetjes dikkee kus van ons